Dobrý podnikateľský plán: 16 údajov, ktoré musí obsahovať

Dobrý nápad na podnikanie nie je všetko. Bez podnikateľského plánu by to bola len lotéria a stávka na neistotu. Dobrý podnikateľského plán má byť jasný a usporiadaný. Mal by obsahovať viaceré dôležité údaje a zahŕňať širokú škálu dát.

Dobrý podnikateľský plán: 16 údajov, ktoré musí obsahovať
Dobrý podnikateľský plán: 16 údajov, ktoré musí obsahovať (Foto: unsplash.com)

Dobrý podnikateľský plán by vo výsledku mal obsahovať všetko, čo pre dané podnikanie potrebujete nielen si fyzicky zadovážiť, ale aj vedieť, poznať a včasne sa o tom informovať. Dozviete sa o všetkých úskaliach podnikania ešte skôr, ako sa do neho pustíte. Vyvarujte sa prípadnému neúspechu a začnite podnikateľským plánom. Šetriť môžete pri nákupoch, no pri plánovaní na nič nezabudnite.

16 nevyhnutných údajov pre podnikateľský plán

  • Charakteristika spoločnosti.
  • Vedúci pracovníci spoločnosti s kompetenciami a povinnosťami.
  • Predmet činnosti spoločnosti.
  • Sídlo spoločnosti a kontaktné údaje.
  • Majetok spoločnosti a predpokladané zdroje.
  • Výška mesačného nájmu (ak je firma v podnájme) a všetky náklady spojené s užívaním priestoru.
  • Organizačná schéma a štruktúra zamestnancov.
  • Strojné vybavenie spoločnosti a predpokladaná údržba.
  • Referenčné práce.
  • Hospodárske výsledky spoločnosti.
  • Analýza PEST: Identifikácia zákazníkov, konkurenčné prostredie.
  • Analýza SWOT: Silné a slabé stránky spoločnosti.
  • Stratégia spoločnosti a plán kontroly dosahovania cieľov.
  • Potrebné finančné prostriedky na zabezpečenie strategických cieľov.
  • Ekonomické zhodnotenie podnikateľského plánu.
  • Plán činností.