Dobrý nápad na podnikanie nie je všetko. Bez podnikateľského plánu by to bola len lotéria a stávka na neistotu. Dobrý podnikateľského plán má byť jasný a usporiadaný. Mal by obsahovať viaceré dôležité údaje a zahŕňať širokú škálu dát.
Dobrý podnikateľský plán by vo výsledku mal obsahovať všetko, čo pre dané podnikanie potrebujete nielen si fyzicky zadovážiť, ale aj vedieť, poznať a včasne sa o tom informovať. Dozviete sa o všetkých úskaliach podnikania ešte skôr, ako sa do neho pustíte. Vyvarujte sa prípadnému neúspechu a začnite podnikateľským plánom. Šetriť môžete pri nákupoch, no pri plánovaní na nič nezabudnite.
16 nevyhnutných údajov pre podnikateľský plán
- Charakteristika spoločnosti.
- Vedúci pracovníci spoločnosti s kompetenciami a povinnosťami.
- Predmet činnosti spoločnosti.
- Sídlo spoločnosti a kontaktné údaje.
- Majetok spoločnosti a predpokladané zdroje.
- Výška mesačného nájmu (ak je firma v podnájme) a všetky náklady spojené s užívaním priestoru.
- Organizačná schéma a štruktúra zamestnancov.
- Strojné vybavenie spoločnosti a predpokladaná údržba.
- Referenčné práce.
- Hospodárske výsledky spoločnosti.
- Analýza PEST: Identifikácia zákazníkov, konkurenčné prostredie.
- Analýza SWOT: Silné a slabé stránky spoločnosti.
- Stratégia spoločnosti a plán kontroly dosahovania cieľov.
- Potrebné finančné prostriedky na zabezpečenie strategických cieľov.
- Ekonomické zhodnotenie podnikateľského plánu.
- Plán činností.