Organizujete firemný večierok? Tipy a triky, ako na to

Firemné akcie mimo práce majú pre dobrý chod firmy oveľa väčší význam, než si myslíte. Nejde totiž len o oddych a vyhodenie peňazí za jedlo či pitie, ale aj budovanie tímu ako takého. Dobre zorganizovaná firemná párty navyše zvyšuje pocit spolupatričnosti a lojality k firme, a tiež pomôže lepšie spoznať kolegov, s ktorými nemusíte byť v kontakte každý deň. Čím väčšia firma, tým väčšia fuška to bude – ale s našimi prehľadnými tipmi to určite zvládnete!

Organizujete firemný večierok? Tipy a triky, ako na to
(zdroj: unsplash.com)

Opýtajte sa zamestnancov, čo by chceli

S organizovaním začnite v dostatočnom predstihu, aby ste do tvorby obsahu párty zapojili aj svojich kolegov, aspoň do určitej miery. Je dobré to urobiť, pretože tak prejavíte svoj záujem o ich vlastné potreby a očakávania. Na osobný rozhovor s každým väčšina šéfov nemá časové možnosti, preto je dobrým riešením online dotazník, ktorý tento proces urýchli. Mali by ste sa v ňom pýtať na miesto, časové preferencie (pracovný deň alebo víkend), prípadné potravinové intolerancie a základný scenár – teda či pôjde o welness víkend v hoteli, alebo jeden večer v bare s karaoke. Nech už bude scenár akýkoľvek, mali by ste myslieť na program počas večierka. Obľúbené a populárne sú interaktívne veci v podobe spoločenských hier, rôzne kvízy (napríklad filmový) alebo miešanie vlastných drinkov pod dohľadom profesionálneho barmana.

Aby ste sa necítili ako v kancelárii

Myslite na detaily. Ak bude súčasťou večierku hudbu, zabezpečte kvalitné reproduktory, aby hudba priamo z počítača alebo telefónu neznižovala úroveň párty pre tých kolegov, ktorí majú citlivejšie uši. Dobrým nápadom je aj záchranný balíček umiestnený na toaletách, kde okrem základných hygienických potrieb, ako sú vlhčené utierky či vložky umiestnite aj lieky proti bolesti a pri nadmernej konzumácii alkoholu či leukoplasty. Ak sa rozhodnete organizovať večierok vo vlastných priestoroch, estetický dojem vytvorí dobrá výzdoba. Zároveň zruší formálny a pracovný vizuál, ktorý by mohol rušiť aj samotný večierok. Nemusíte si na to objednávať profesionálov – v súčasnosti nájdete v obchodoch množstvo dekoratívnych a kreatívnych potrieb, ktoré vytvoria profesionálny dojem a zvládnete ich nainštalovať aj svojpomocne. Využite pri ich nakupovaní naše zľavové kódy a akcie.

Alko alebo nealko?

Dôležitou – a pre niekoho aj najdôležitejšou – časťou večierka je jedlo a pitie. V prípade, že si budete objednávať profesionálny catering (čo je naším tipom, aby ste nemali zbytočne veľa práce), dohliadnite na to, aby bolo v jeho ponuke jedlo pre každého, najhoršie totiž je, ak sú na večierku prázdne žalúdky. Dobré je vyložiť na stôl ovocie a zeleninu, ktorými nemôžeme nič pokaziť, ani v prípade, že je medzi vašimi zamestnancami veľa vegetariánov či vegánov. Čo sa týka nápojov, dilemou niektorých firiem je, či na firemné párty patrí alebo nepatrí alkohol. Túto otázku musíte vyhodnotiť sami (aj v závilosti od toho, či ú vo vašej firme zamestnanci, ktorí pijú alebo nepijú alkohol), každopádne na správnom večierku by nemal chýbať aspoň prípitok. Na firemných akciách odporúčame radšej výber vína než tvrdého alkoholu, pretože víno má percentuálne nižší obsah alkoholu a je ideálnym doplnkom aj ku slávnostnej večeri, keďže dokáže vhodne pozdvihnúť chuť jedla. Je tiež sviežejšie, ľahšie a zamestnanci si ho môžu vychutnávať po celý večer. Ak chcete byť originálni, môžete podávať miešané drinky. Naším tipom sú aj recepty na miešané nápoje, ktorými sa môžete inšpirovať.