Čo je pri vytváraní webových stránok dôležité?

Ak predávate tovar, absencia internetového obchodu je pre podnik doslova zločin. Bez online reprezentácie váš obchod stráca obrovské publikum. V mnohých prípadoch je dokonca virtuálny obchod jediným predajným kanálom a vynikajúcou príležitosťou na rozbehnutie vášho podnikania. A aj keď máte skromný rozpočet, s pomocou dobrej agentúry si ho môžete vytvoriť.

Čo je pri vytváraní webových stránok dôležité
Čo je pri vytváraní webových stránok dôležité (Foto: webgrafix.sk)

Základný nástroj rozvoja obchodu

Napriek tomu, že malé a stredné podniky môžu propagovať svoje výrobky na sociálnych sieťach, internetový obchod zostáva základným nástrojom rozvoja. Aj obyčajná a zároveň dobrá tvorba webových stránok môže propagovať vaše produkty v tom najvýhodnejšom svetle.

Správna štruktúra, dizajn, zodpovedajúci predmetu tovaru, a samozrejme možnosť platby – to sú funkcie, ktorých realizácia je ťažko predstaviteľná v skupinách sociálnych sietí, no na internetovej stránke sú naopak predmetom jednoduchej aplikácie do praxe.

Názov

Aj keď je podnikanie a predaj formou internetu jednoduchý, musíte v prvom radom vedieť, ako si na svoju stránku prilákať zákazníka. Základom je jednoduchý a ideálne aj jednoslovný názov, ktorý si klient zapamätá a bude si ho potom spájať automaticky len s vašimi produktmi a službou. Pozor ale na konkurenciu!

Domovská stránka

Odporúčame vám založenie e-shopu nechať na profesionálov, cenovo výhodná tvorba webových stránok patrí k dobrej investícii, o čom sa v priebehu niekoľkých mesiacov určite presvedčíte.

Hlavná je ale úvodná stránka vášho obchodu. Návštevník musí na prvý pohľad pochopiť, kde je, čo môže v tomto obchode kúpiť a prečo tu stojí za to sa zdržať. To znamená, že na hlavnej stránke by mali byť najlepšie produkty a propagačné akcie.

Pri dobrej štruktúre nezabudnite na vyhľadávanie, podkategórie a sekcie, ktorými sa zákazník dostane k ďalšej ponuke.

Vyhľadávanie

Tento jednoduchý nástroj si všíma zákazník na vašej stránke vtedy, ak tu nemôže nájsť to, čo by konkrétne chcel. Vyhľadávací reťazec by mal byť jasne viditeľný. Nezabudnite na filtre, pomocou ktorých umožníte návštevníkom vyhľadať produkt podľa relevantných parametrov.

Myslite aj na iné informácie ohľadom kontaktov, ktoré by mali byť zároveň zárukou istoty a efektívnej komunikácie. Oplatí sa sem umiestniť aj referencie, hodnotenia a ocenenia. Všetko dôležité, čo na prvý pohľad hovorí o kvalite vašej ponuky a službách. Dajte si záležať a konzultujte svoje požiadavky s profesionálnym tímom.

Text:PR