Aký nábytok vybrať do kancelárie

Nábytok do kancelárie by mal byť v prvom rade funkčný a poskytovať užívateľovi pohodlie. Skvelým príkladom je výškovo nastaviteľný stôl, ktorý je základnou ergonomickou pomôckou. Okrem samotnej kancelárie je ale obvykle potrebné zariadiť aj konferenčnú alebo zasadaciu miestnosť. Tu je dôležité vybrať správne konferenčné stoličky.

Aký nábytok vybrať do kancelárie
Aký nábytok vybrať do kancelárie (Foto: stolickymix.sk)

Pracovný stôl

Pri pracovnom stole si treba vybrať hlavne správny rozmer. Pokiaľ pracujete prevažne s počítačom postačí vám šírka okolo 140 cm a hĺbka aspoň 75 cm, aby bol monitor v dostatočnej vzdialenosti od očí. Na stole by ste mali mať iba veci, ktoré potrebujete a všetko ostatné by malo byť odložené v zásuvkách alebo kontajneroch.

Aby bolo sedenie pohodlné a práca o niečo príjemnejšia stavte na výškovo nastaviteľný stôl. Stôl má bežne výšku 70-75 cm, ale vždy je najlepšie, ak máte možnosť prispôsobiť si ju tak, aby bolo sedenie čo najpohodlnejšie. Stôl sa dá zdvihnúť aj do takej výšky, aby ste mohli pri práci stáť, čo sa môže niekedy hodiť.

Kancelárska stolička

Kancelárska stolička je ešte dôležitejšie ako stôl, pretože sa stará nie len pohodlie, ale aj o chrbticu. Nesprávna stolička a nesprávne sedenie môže byť príčinou bolesti chrbta, hlavy a zdravotných problémov. K pracovnému stolu jednoznačne patria konferenčné stoličky, ktoré majú svoje miesto aj v zasadačke, konferenčnej miestnosti a pod.

Kancelárske kreslo alebo stolička by sa mala čo najviac prispôsobiť užívateľovi. Nastaviteľná výška je bežný štandard, ale skutočne kvalitné stoličky majú aj nastaviteľnú bedrovú opierku, opierku hlavy ako aj podrúčky.
Čím viac času trávite sedením pri pracovnom stole, tým dôležitejší je správny výber stoličky. Pozornosť venujte aj tvaru opierky chrbta, ktorý by mal kopírovať tvar chrbtice.

Text:PR